January 6, 2011

resolutions for 2011.

(theme songs : Toro Y Moi's Causer Of This)

Hello all,
sorry for the lack of updates. things in real life get busy lately, but it's kinda fun! :)
I guess I've had a great New Year's Eve last day, my boyfriend came to  my house and with my family celebrating New Year with barbeque dinner.

(Padahal jarang-jarang lho di rumah saya pada ngerayain Tahun Baru, it was usually kinda celebrated in eat-homemade-cake-then-go-to-sleep-kinda-way.)

Setelah makan, dilanjutkan dengan nonton The Black Swan di DVD bareng boyfie and...my mom. hahaha been watching that lesbian act between Natalie Portman and Mila Kunis awkwardly :))) the movie ended at 0.00 and we wrapped up that day staring at the fireworks outside my house.

Just an ordinary way celebrating NYE, but it felt too awesome for me :)
and in the night of 1st January 2011, I went to Paris Van Java Mall tried to do iceskating. IT WAS TOTAL FUN. gonna do it again next time.


Yeah, it's time for resolution! let's see what have i done in 2010:
Di postingan terakhir gw di tanggal 02 januari 2010, gw pernah nulis gini, mari kita cek!

"di tahun 2010 ini, saya berencana untuk :
1. LULUS. ambil TA semester ini, dan ngejar lulus untuk bulan Juli ntar. doakan yaaaaaaaa :D


It's like being my best year in education ever. Thank God. Di tengah kesibukan ngerjain TA, tim gw dengan Nenek, Mumun, Pur, menang Indonesia Graphic Design Award untuk Kandura Company Profile kami. it's just like, wow..kita mahasiswi2 tingkat akhir yang culun 
dan cuma bisa memandang kagum sama senior-senior kita bisa dapet penghargaan. haha rasanya masih pengen ketawa sendiri..ayo kepada adik-adik kelas, kalian harus lebih oke dari kita ya! :)






My Final Project was also a blast. I really love this project. Di TA ini akhirnya saya bisa nemuin gaya gambar yang "so me" selain eksplorasi dengan drawing pen dan watercolor splatter. And luckily, my boyfriend Luky (isn't that cute rhyme hahaha) taught me how to applying the right "wet on wet" watercolor style. Dari Tugas Akhir ini, saya semakin mengukuhkan cinta sejati saya dengan cat air dan belajar berkomitmen dengan waktu yang sempit dan tenaga yang hampir habis serta disiplin ekstra tinggi untuk menyelesaikan kira-kira 100 lebih gambar manual cat air dan buku piano berilustrasi dengan 32 halaman full color. dan membuahkan  lulus ITB cum laude!! Thank God!! noted to my junior, if you want to have a manual illustration as your final project, make sure you have a VERY HIGH DETERMINATION.




One of my favourite project, I've done this with Luky. From the concept and finishing, we've done it all. It was quite small scale artwork though,but done it in very tight deadline full with argument and affection, here I present you our babies. "Childhood Memories" on 15x15x15 Recreate:Reality:Representation in Galeri Soemardja :)


2. abis lulus, saya langsung cari kerja. saya bukannya ga minta S2, tapi blum kepikir aja. kayaknya saya harus cari kerja dulu deh biar pengalaman. kalo bisa di bidang grafis atau advertising.
Alhamdulillah gw sekarang dapet kantor yang enak, dengan banyak teman yang menyenangkan. Like I was planned before, gw pengen kerja di bidang grafis di jakarta, and happily I got it. Kosan gw juga enak, dapet supir ojek langganan, cari makanan gampang, dan banyak tempat-tempat yang bisa gw datengin di area Jakarta Selatan ini. I'm quite happy with my job and my living in Jakarta :)

3. mulusin muka yang sudah mulai berjerawat dengan komitmen berobat dan diet.
failed this. hahaha... but never give up anyway.

4. mulai bermain piano (lagi).
Thanks to my final project, finally I play piano agaaiin! yeayy! bit awkward tho' but keep on tryin'!

5. built a steady relationship.
I guess this is one of great achievement in my life. Me and my boyfriend build a quite steady relationship in this one year with long distance thingie and stuffs. Still a very very long way to go, though. But I'm pretty sure we'll manage. I <3>
 
6. mulai menabung untuk nyicil mobil.
total. fail. money comes and money go. HAHA.

7. mulai merintis usaha. AYO DAGANG LAGII :D
still on plan, plan, plan, and other plans. still busy with "working-world". I know I'm just procrastinating *evilsmirk*

8.(masih) ngelancarin nyetir.
TOTAL EFFING FAIL. I guess it's better be in public transportation in Jakarta, or whatever city I stayed. viva la public transportation!



-------------------------------------------


So here is my Resolution in 2011:

1.  SAVE MORE MONEY. PLEASE. what's the point of hardworking if you just spent your money to nowhere, rite?

2. Melanjutkan studi S2. Insyaallah kalau memungkinkan, saya ingin studi di luar negeri (aamin). actually this is never popped in my head before. Tiba-tiba aja saya berpikir, sebelum menikah, saya ingin memberi hadiah untuk diri saya sendiri, sebuah achievement lagi di bidang pendidikan, dan hidup jauh dari orang-orang yang saya sayangi sebelum saya tiba di suatu saat dimana saya sudah sulit untuk melakukan hal yang benar-benar saya ingin.

3. Doing more fascinating artworks. I mean, artwork that I really love. 

4. Join more exhibition.

5. Preparing http://www.dianiapsari.com in 2012! *aamiin*

6. Your job is not your career *thanks Rene Suhardono*
So this year, I will decide, what thing that I REALLY like and feel happy doing it without feels like working at all :)

7. 2011 adalah tahun kesekian dimana gw akan berkomitmen membuat wajah saya mulus lagi. I am just tired with this acne problem.
it doesn't matter how expensive your medicine are, or how good your doctor is. it's about COMMITMENT.




Lucky number 7 isn't it?


SO, IN 2011,
I HOPE THERE WILL BE MORE ARTWORK, MORE $$$ AND MORE LOVE.
IT'S GONNA BE AWESOME!




XOXO.

1 comment:

printiland said...

keren :) senang membacanya.. Gutlak yaahh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...